• استعلام و پيگيري کارت سوخت خودرو و موتور

صدور کارت سوخت المثنی در 28 روز

استعلام کارت سوخت المثنی و پیگیری کارت سوخت موتور و ماشین

26 اسفند 1402 09:50

صدور کارت سوخت المثنی در 28 روز

اسفند 1402: محمد صادقی، مدیر سامانه هوشمند سوخت، اعلام کرد متوسط زمان صدور کارت سوخت المثنی و نوشماره ۲۸ روز است. در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار کارت سوخت المثنی تولید کردیم و در اختیار مردم قرار گرفت.

وی افزود هم‌اکنون حدود ۳۰ میلیون کارت سوخت فعال در کشور داریم که از این تعداد حدود ۵ میلیون کارت متعلق به موتورسیکلت‌ها و بقیه متعلق به خودروهای عمومی و شخصی است. باتوجه به ایام نوروز تلاش کردیم که سطح پایداری جایگاه ها را ارتقا دهیم، اکنون این پایداری به ۹۵ درصد رسیده و میزان خرابی نازل ها پنج درصد است. باید درخواست کارت سوخت برای خودروهای نوشماره و المثنی در دفاتر پلیس ۱۰+ ثبت شود و در فاصله ۲ یا ۳ روز، اسامی آنها برای تولید کارت سوخت ارسال و تا ۲۸ روز بعد، کارت سوخت از طریق پست به نشانی آنها ارسال می‌شود. درحال حاضر بالغ بر ۲۰۰ هزار کارت سوخت در باجه‌های معطله اداره پست وجود دارد.

آقای صادقی گفت آذرماه امسال قول دادیم که تا دو ماه بعد، سامانه ثبت درخواست آنلاین کارت سوخت رونمایی و بهره برداری شود، که در زمانی که قول دادیم، نرم‌افزار مربوطه را آماده فعالیت کردیم اما این کار چند وجهی بوده و اجرایی شدن آن نیازمند هماهنگی بین دستگاه‌ها است. در جلسه اخیر، شرکت پژوهش و توسعه ناجی زیرمجموعه پلیس راهور، قول دادند که اینکار حتی به صورت پایلوت، در سه ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۳ اجرایی شود.

وی توصیه کرد که مردم حتما در ایام نوروز از کارت‌های شخصی خود برای سوخت‌گیری استفاده کنند تا از تجمع برای دریافت کارت‌های آزاد در جایگاه‌ها و به‌تبع آن افزایش صف‌های طولانی جلوگیری شود، همچنین مردم از دراختیار دیگران قراردادن کارت‌های شخصی خود به افراد غیر مجاز خودداری کنند.

زمان صدور کارت سوخت کوتاه می‌شود

مرداد 1402: سیدکاظم عزیزی، معاون صنایع و انرژی ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور، اعلام کرد تدابیری از سوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران اتخاذ شده که کارت‌های سوخت مورد درخواست در زمان کوتاه‌تری به دست افراد برسد که این زمان در حال حاضر نزدیک به یک ماه است.

وی افزود افراد فاقد کارت هوشمند سوخت جهت درخواست المثنی کارت خود به دلیل محدودیت ایجادشده در جایگاه‌ها در اسرع وقت اقدام کنند. ضمنا مالکین خودرو و موتورسیکلت‌های نوشماره لازم است جهت پیگیری روند صدور کارت خود به هریک از دفاتر پلیس + 10 سراسر کشور مراجعه کرده و نسبت به ثبت درخواست اقدام کنند تا با وقفه‌ای نسبت به دریافت کارت سوخت مواجه نشوند.

شفاف‌سازی ایران‌خودرو درباره هزینه کارت سوخت

تیر 1402: با تغییر روش ارائه درخواست صدور کارت سوخت خودرو براساس دستورالعمل جدید شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، این کارت از طریق ارائه درخواست به مراکز خدمات الکترونیک پلیس +۱۰ صادر می شود و مشتریان می توانند پس از تحویل خودرو برای دریافت کارت سوخت به این مراکز مراجعه کنند.

شرکت ایران خودرو درباره چگونگی محاسبه هزینه صدور کارت سوخت، شفاف‌سازی کرد. این شرکت تاکید کرده است پیش از این نیز هزینه ای برای صدور کارت سوخت از مشتریان دریافت نکرده و این موضوع در فاکتور صادر شده کارخانه نیز مشخص است.  ایران خودرو عنوان کرده که تغییر روش صدور کارت سوخت توسط شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی انجام شده و هزینه های آن مرتبط به ایران‌خودرو نیست. پیش از این، کارت سوخت خودروها توسط شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از طریق پست به منازل مشتریان ارسال می‌شد.

شرایط جدید دریافت کارت سوخت خودرو نوشماره

تیر 1402: شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، شرایط جدید ثبت درخواست و پیگیری کارت هوشمند سوخت وسایل نقلیه نوشماره و نوپلاک را در اطلاعیه‌ای اعلام کرد. این اطلاعیه به شرح زیر است:

«مالکان محترم وسایل نقلیه نوشماره جهت ثبت درخواست تولید کارت هوشمند سوخت به دفاتر پلیس + 10 مراجعه کنند، همچنین مالکان محترم وسایل نقلیه نوپلاک که کارت هوشمند سوخت خود را دریافت نکرده‌اند، لازم است برای بررسی وضع کارت هوشمند سوخت خود به دفاتر پلیس + 10 مراجعه و در صورت نیاز درخواست خود را ثبت کنند.»

کارت هوشمند سوخت همه وسائل­ نقلیه نوشماره ­شامل خودروهای بنزین­‌سوز، ­ نفت­‌گازسوز و موتورسیکلت­‌ها پیش از این توسط مرکز پژوهش و توسعه ناجی به‌صورت خودکار صادر می‌شد.

141 هزار کارت سوخت به زودی صادر می‌شوند

تیر 1402: محمد صادقی، مدیر هوشمند کارت سوخت، اعلام کرد از ابتدای امسال بیش از 937 هزار درخواست صدور کارت هوشمند سوخت به ثبت رسیده است. از این تعداد درخواست، 796 هزار کارت صادر شده و 141 هزار کارت باقی مانده هم به علت افزایش خطوط تولید کارت هوشمند سوخت، کمتر از یک هفته صادر خواهند شد.

طبق گفته وی، هزینه ثبت درخواست در دفاتر پلیس + 10 و صدور کارت سوخت از ابتدای بهمن پارسال، 100 هزار تومان شده است؛ این رقم از سال 92 که 10 هزار تومان بود، تا سال گذشته تغییری نداشت. این افزایش قیمت به این علت است که هزینه تمام شده تولید هر کارت سوخت را که شامل واردات تراشه کارت سوخت، تولید بدنه کارت، شخصی سازی کارت ها، پاکت گذاری و تحویل پستی می‌شود، از متقاضی صدور کارت، دریافت کنیم. هر تراشه در بازار‌های جهانی بسته به نوع و کاربرد‌های آن، بین یک تا پنج دلار قیمت دارد؛ تراشه‌های مورد نیاز برای تولید کارت‌های سوخت، حدود یک دلار قیمت دارند. در سال 1401 نیز حدود چهار میلیون قطعه کارت هوشمند سوخت صادر شده است.

زمان صدور و تحویل کارت سوخت المثنی

اردیبهشت 1402: محمد صادقی، مدیر سامانه هوشمند سوخت، اعلام کرد کسانی که در سال 1401 برای دریافت کارت سوخت المثنی ثبت‌نام کرده بودند، تمامی کارت‌های سوخت آن‌ها تولید شده است. کارت‌های سوخت متقاضیان کارت المثنی در سال 1401، اغلب به دست آن‌ها نیز رسیده، اما اگر شخصی کارت سوخت المثنی خود را هنوز دریافت نکرده، درحالی که در سال 1401 ثبت‌نام کرده بود، از باجه‌های پستی محل سکونت خود پیگیری کند.

مدیر سامانه هوشمند سوخت درباره متوسط زمان انتظار صدور کارت سوخت المثنی گفت این زمان، بستگی به شرایط دارد؛ اگر تأمین کارت به‌موقع اتفاق بیفتد، حداکثر زمان صدور و تحویل کارت سوخت المثنی 20 روز تا یک ماه خواهد بود. در صورت بروز مشکل در تأمین کارت سوخت که مربوط به بحث چیپست‌ها می‌شود، حداکثر زمان انتظار دوماهه خواهد بود؛ اما درحال‌حاضر بدون مشکل، کارت سوخت مورد نیاز مردم در حال تامین است و متوسط زمان انتظار به یک ‌ماه رسیده است.

روش پیگیری مشکلات کارت سوخت

فروردین 1402: الناز نجفی، مدیر مرکز پاسخگویی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، اظهار کرد هموطنان می‌توانند هرگونه مشکل در جایگاه‌های سوخت یا مشکلات مربوط به کارت سوخت خود را از طریق تماس با مرکز پاسخگویی این شرکت به شماره 09627 پیگیری کنند. مشکلات مربوط به صدور کارت، پیگیری کارت‌های باقی مانده در باجه‌های معطله پستی، شکایت از جایگاه‌های سوخت، مشکلات مربوط به سهمیه‌های عملکردی خودرو‌های گازوئیل‌سوز و این قبیل مسائل، قابل پیگیری از این مرکز هستند.

وی افزود در این مرکز 12 کارشناس وجود دارد که هر کدام روزانه 400 تا 500 تماس را پاسخ می‌دهند و عمده مشکلاتی که مردم در این تماس‌ها اعلام می‌کنند، مربوط به کارت‌های سوخت است. پس از تماس، به هموطنان کد پیگیری داده می‌شود تا بازرسان مناطق، مشکل آنان را ظرف 72 ساعت کاری پیگیری کنند. خانم نجفی توصیه کرد که هموطنان از کارت‌های سوخت شخصی برای سوختگیری در جایگاه‌ها استفاده کنند تا مشکلاتشان در زمان مراجعه به جایگاه‌ها کاهش یابد. مثلا در زمان مراجعه فرد به جایگاه ها، ممکن است که سهمیه کارت آزاد جایگاه در اثر استفاده زیاد هموطنان تمام شده باشد و تا شارژ مجدد آن کارت آزاد، زمان تلف شود.

رفع مشکلات تولید کارت سوخت

دی 1401: علی‌اکبر نژادعلی، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، گفت چیپست موجود در کارت‌های سوخت وارداتی بوده و انحصار تولید آن در اختیار چند کشور است. فریمی که چیپست روی آن سوار می‌شود، در کارگاه‌های داخلی تولید و پس از تبدیل به کارت‌های خام، شخصی‌سازی کارت‌ها انجام می‌شود. 

بر اساس گفته‌های وی، امسال حدود 3 میلیون و 300 هزار درخواست صدور کارت سوخت وجود داشته که حدود یک میلیون و 300 هزار عدد مربوط به خودروهای نوشماره و 2 میلیون بقیه، مربوط به کارت‌های هوشمند سوخت المثنی بود. اکنون مشکل تأمین کارت‌های خام رفع شده و تولید کارت هوشمند سوخت، به روند عادی خود بازگشته است. از 3 میلیون و 300 هزار درخواست ثبت‌شده، تولید 900 هزار کارت سوخت باقی‌مانده که امید می‌رود تا پایان دی‌ماه، تولید آن‌ها نیز انجام شود. 

وی درباره تراشه‌های موجود در کارت‌ها گفت این مورد یک فناوری تخصصی است و امیدواریم با همراهی شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی بتوان این فرآیند را نیز بومی‌سازی کرد‌. این شرکت‌ها در گذشته نیز بسیاری از تجهیزات مربوط به سامانه هوشمند سوخت را بومی کرده‌اند. 

جزئیات مربوط به تاخیر صدور کارت سوخت 

دی 1401: طبق گزارش‌های مردمی، بار دیگر زمان انتظار در صدور کارت‌های سوخت افزایش یافته است. برخی متقاضیان از زمان انتظار 6 ماهه برای صدور کارت‌ها خبر می‌دهند. همچنین برخی روش‌های پیگیری وضعیت صدور کارت سوخت از دسترس مردم خارج شده‌ است. 

جلیل سالاری، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، اعلام کرد روزانه ۳۵ هزار کارت سوخت شخصی‌سازی می‌شود که هزینه بالایی دارد. به همین منظور برنامه‌ای وجود دارد تا برای صدور کارت سوخت غربالگیری شود. برخی افراد دو یا سه مرتبه در زمان کوتاه درخواست صدور کارت سوخت المثنی دارند، اما در صدور کارت سوخت نوشماره مشکلی نیست. 

وی افزود ماهانه 300 تا 350 هزار درخواست صدور کارت سوخت جدید در سامانه ثبت می‌شود و از مردم خواست تا در نگهداری کارت سوختشان دقت کنند. 

وضعیت صدور کارت‌ سوخت المثنی

مهر 1401: محمد صادقی، مدیر سامانه هوشمند سوخت شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی، اعلام کرد در سال ۱۴۰۱ بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار کارت سوخت تولید و تحویل مالکین خودروها شده است؛ از این تعداد، ۸۰۰ هزار کارت مربوط به درخواست‌های المثنی سال گذشته بوده و بیش از ۵۰۰ هزار درخواست المثنی مربوط به سال جاری است. صدور و تحویل کارت هوشمند سوخت تا قبل از رخداد آبان ماه ۱۴۰۰، در بازه زمانی حدود ۴۰ روزه انجام می‏‌شد؛ اما پس از آن و به دلیل قطعی سرویس‏‌های سامانه هوشمند سوخت و عدم ارتباط سامانه سوخت با نهادهای برون‌سازمانی، کارت هوشمند سوخت خودروهای شخصی با تأخیر در حال صدور است.

بر اساس گفته‌های وی، تاکنون تولید و توزیع کارت سوخت برای کلیه درخواست‌های کارت هوشمند سوخت المثنی که تا نیمه خردادماه سال جاری ثبت شده‌اند، انجام پذیرفته است. اقدامات و عقد قرارداد جهت تامین کارت خام انجام شده است. تولید کارت سوخت خودروهای عمومی (تاکسی و وانت)، خودروهای مربوط به استان سیستان و بلوچستان، خودروهای نفت گازسوز و همچنین کارت‌های مجاری عرضه بدون وقفه در کم‌ترین زمان ممکن همانند گذشته انجام می‌پذیرد.

آقای صادقی افزود امکان ترمیم سهمیه وجود دارد که پس از اخذ مجوزهای لازم از متولیان ذی‌ربط و بازآوری کامل سرویس‏‌های سامانه هوشمند سوخت، دستورالعمل مربوط به عموم مردم به متقاضیان اطلاع‏‌رسانی خواهد شد. کارشناسان مرکز پاسخگویی شرکت ملی پخش فرآورده‏‌های نفتی ایران (شماره تماس:۰۹۶۲۷) پاسخگوی هرگونه سؤال یا ابهام در خصوص کارت هوشمند سوخت هستند.


بیشتر بخوانید:


انواع روش های پیگیری کارت سوخت

بعد از آنکه تمامی مراحل ثبت نام کارت سوخت را انجام دادید، باید منتظر بمانید تا کارت هوشمند سوخت از سوی پلیس راهور، صادر شده و سپس از طریق شرکت پست، برای‌تان ارسال گردد. اما از آنجایی که این مراحل، ممکن است چندین هفته به طول بکشد، روش‌هایی وجود دارد که با کمک آنها می‌توانید رهگیری کارت سوخت را براحتی انجام دهید. 

1. پیگیری کارت سوخت از پست

برای رهگیری کارت سوخت المثنی از پست، کافی است بارکد پستی را داشته باشید و سپس از سایت شرکت پست، استعلام کارت سوخت را انجام دهید. علاوه بر این روش، می‌توانید از سامانه رهگیری کارت سوخت موتور و ماشین (scs.niopdc.ir) نیز استفاده کنید و با وارد کردن کد VIN وسیله نقلیه، از آخرین وضعیت کارت سوخت خودرو و موتور مطلع شوید.

2. پیگیری کارت سوخت مفقودی

در صورتیکه کارت سوخت را در پمپ بنزین جاگذاشته باشید، می‌توانید از سامانه رهگیری کارت سوخت مفقودی استفاده کنید. برای استفاده از این سامانه، تنها کافی است کد VIN وسیله نقلیه را وارد کرده و اطلاعات کارت سوخت گمشده را مشاهده کنید. علاوه بر این روش، می‌توانید به پلیس+10 مراجعه کرده و پرینت سوختگیری را دریافت کنید که در آن، اطلاعات مفیدی مانند آخرین زمان سوختگیری و محل سوختگیری، مشخص شده است. با داشتن برگه سوختگیری، می‌توانید به جایگاه سوخت مراجعه کرده و کارت سوخت گمشده را دریافت کنید.

3. پیگیری کارت سوخت ماشین

برای رهگیری کارت سوخت ماشین، یا می‌توانید به یکی از دفاتر پلیس+10 مراجعه کنید و بعد از ارائه مدارک وسیله نقلیه، بارکد پستی را از آنها دریافت کرده و سپس از طریق سامانه رهگیری مرسولات پستی (tracking.post.ir) شرکت پست، از آخرین وضعیت کارت سوخت خودرو مطلع شوید. در صورتیکه کارت سوخت ماشین، در باجه پستی معطل شده باشد، از طریق این سامانه قابل مشاهده خواهد بود. البته علاوه بر سامانه شرکت پست، می‌توانید از سامانه رهگیری کارت سوخت جامانده (scs.niopdc.ir) نیز برای پیگیری کارت سوخت ماشین استفاده کنید.

4. پیگیری کارت سوخت موتورسیکلت

برای پیگیری کارت سوخت موتور، همان روشی که برای کارت سوخت ماشین وجود دارد، برای موتورسیکلت‌ها نیز جواب می‌دهد. بنابراین ابتدا باید به یکی از دفاتر پلیس+10 مراجعه کنید و با ارائه مدارک وسیله نقلیه، بارکد پستی را دریافت کنید. سپس با استفاده از سامانه رهگیری مرسولات پستی شرکت پست، آخرین وضعیت کارت سوخت موتور را بررسی کنید. در صورت عدم تحویل کارت سوخت و نگهداری آن در باجه پست، می‌توانید از طریق سامانه رهگیری کارت سوخت جامانده شرکت نفت (scs.niopdc.ir) نسبت به پیگیری آن اقدام کنید.

5. پیگیری کارت سوخت با پیامک

برای پیگیری کارت سوخت با پیامک، کافی است پیامکی را با رعایت موارد زیر، به سرشماره 1101202040 ارسال کنید:

  • برای موتورسیکلت: ابتدا حرف M، سپس ستاره، سپس شماره VIN.
  • برای خودرو: ابتدا حرف V، سپس ستاره، سپس شماره VIN.
مثال پیامک برای موتورسیکلت مثال پیامک برای خودرو
M*IRKV91MN5O3685988 V*IRPC90VV5I9658742

همانطور که در جدول فوق مشاهده می‌کنید، استعلام کارت سوخت با پیامک، علاوه بر موتورسیکلت‌ها، برای خودروها نیز امکان پذیر است. تنها نکته مهم این است که متن پیامک را حتما رعایت کنید. البته ناگفته نماند که در اکثر مواقع، سامانه پیامکی غیرفعال است و عملا جوابی به شما نمی‌دهد!

6. پیگیری کارت سوخت از طریق کد ملی

تا زمان نوشتن این مقاله، هیچگونه روشی برای استعلام کارت سوخت با کد ملی وجود نداشته و عملا چنین چیزی امکان‌پذیر نیست!

7. پیگیری کارت سوخت از سایت www.epolice.ir

تا قبل از حمله سایبری به سامانه هوشمند سوخت در آبان‌ماه 1400، یکی از آسان‌ترین روش‌ها برای پیگیری کارت سوخت خودرو و ماشین، استفاده از سامانه پلیس الکترونیک (به نشانی epolice.ir) بود. اما بعد از حمله سایبری به سامانه سوخت، به دلیل ملاحظات امنیتی، ارتباط سامانه سوخت با سامانه پلیس، قطع گردید. بنابراین تا اطلاع ثانوی، نمی‌توان پیگیری کارت سوخت از epolice.ir را انجام داد.

8. پیگیری کارت سوخت با پلاک

تنها روشی که امکان رهگیری کارت سوخت با پلاک را به شما می‌داد، همان سامانه پلیس الکترونیک (epolice.ir) بود. شما با کمک این سامانه، می‌توانستید با واردکردن پلاک خودرو، از آخرین وضعیت کارت سوخت مطلع گردید. اما همانطور که در قسمت قبل نیز گفتیم، قابلیت رهگیری کارت سوخت از سامانه epolice.ir حذف شده است. بنابراین پیگیری کارت سوخت با پلاک نیز تا اطلاع ثانوی، امکان‌پذیر نیست!

9. پیگیری کارت سوخت با VIN

هم‌اکنون تنها روش برای رهگیری کارت سوخت با vin استفاده از سامانه پیگیری کارت سوخت، به نشانی scs.niopdc.ir است. توجه داشته باشید که این سامانه، صرفا برای کارت‌هایی است که در جایگاه سوخت جامانده یا گمشده باشند. همچنین کارت سوخت‌هایی که در باجه‌های پستی معطل هستند نیز از طریق این سامانه، قابل استعلام خواهند بود.

10. پیگیری کارت سوخت از شرکت نفت

از طریق سامانه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، به نشانی اینترنتی niopdc.ir هیچگونه روشی برای پیگیری کارت سوخت وجود ندارد. تنها روش استعلام کارت سوخت از شرکت نفت، تماس با شماره تلفن 09627 است.


اخبار بنزین در ایران

مهم‌ترین اخبار سهمیه بنزین، شامل زمان واریز سهمیه ماهانه بنزین، قیمت جدید بنزین، میزان مصرف سوخت در ایران و آمار مصرف سالانه بنزین را در مقالات زیر بخوانید:

اخبار سهمیه سوخت خودرو

مهم‌ترین اخبار سهمیه بندی سوخت، شامل خبرهای جدید سهمیه سوخت تاکسی بنزینی و سهیمه تاکسی دوگانه‌سوز، سهمیه سوخت وانت‌بارها و همچنین سهمیه بنزین تاکسی‌های اینترنتی را در مقالات منتخب زیر مطالعه کنید:

اخبار کارت هوشمند سوخت

برای اطلاع از چگونگی ثبت نام کارت سوخت المثنی، مدارک لازم برای ثبت نام کارت سوخت خودرو، نحوه پیگیری کارت سوخت ماشین، پیگیری کارت سوخت موتورسیکلت، استعلام کارت سوخت از شرکت پست و همچنین جهت اطلاع از چگونگی دریافت رمز کارت سوخت، نحوه تغییر رمز کارت و مراحل بازیابی رمز کارت سوخت در صورت فراموشی، مقالات منتخب زیر را مطالعه کنید:

دیدگاه کاربران
ناشناس 1403/1/20
من ماشین خریدم و سند زدم کارت سوخت را مالک گفت گم شده . حالا به شرکت نفت مراجعه کردم می گن شاکی خصوصی داره . این دیگه چیه . چکار بای بکنم سند به نام من شاکی چیه
پاسخ
0
0
0
ناشناس 1402/9/15
سلام من ۶ ماه کارت سوختم گم کردم یک ماه ثبت نام کردم امروز امده این شش ماه بنزین کجا رفته نریختن
پاسخ
0
0
1
ناشناس 1402/9/13
داستان چیه برخی میگن برای خودروهای صفر خریداری شده دیگه لازم به ثبت نام مجدد برا کارت سوخت نیس ولی برخیم میگن رفتن پلیس ۱۰ مجدد هزینه و ثبت نام داشتن..بالاخره کدوم راسا
پاسخ
1
0
0
ناشناس 1402/9/25
من برای ماشین صفر تازه رفتم هزینه دادم به پلیس+10 ثبت نام کردن
0
0
ناشناس 1402/8/11
من یکساله کارت سوخت ثبت نام کردم نیومده هنوز
پاسخ
0
0
0
نجفی 1402/5/8
برای ثپت نام کارت سوخت خودر جدید که قبلا مجانی تحویل داده می‌شد به پلیس بعلاوه ۱۰ مراجعه کردم علاوه بر اتلاف وقت زیاد و پرداخت ۱۸۰۰۰۰ تومان کردم.
پاسخ
1
0
1
ناشناس 1402/9/13
یعنی خودرو صفر تحویل گرفتین مجدد ثبت نام کردین برا کارت سوخت
0
1