• فوتون تونلند اتوماتيک جديد
  • فوتون تونلند اتوماتيک جديد
  • فوتون تونلند اتوماتيک جديد
  • فوتون تونلند اتوماتيک جديد
  • فوتون تونلند اتوماتيک جديد

رنگ‌های جدید برای فوتون اتوماتیک

بررسی پیکاپ فوتون تونلند اتوماتیک G7

27 دی 1402 15:59

رنگ‌های جدید برای فوتون اتوماتیک

دی 1402: شرکت ایران خودرودیزل، تولید پیکاپ فوتون اتوماتیک با رنگ های جدید را آغاز کرده است.  سه رنگ آبی، قرمز و زرد به رنگ‌های پیکاپ فوتون اتوماتیک اضافه شده است.

این شرکت ایران در پیام هایی به برخی از خریداران پیکاپ فوتون اتوماتیک اعلام کرده که تغییر رنگ اختیاری از سفید و مشکی به رنگ های خاص به صورت محدود برای آنها فراهم شده است. قبلا این پیکاپ فقط با رنگ های سفید، مشکی و خاکستری عرضه می شد.

قیمت جدید فوتون اتومات در بهار 1402

خرداد 1402: همزمان با صدور مجوز افزایش قیمت خودروها برای سال جدید، شرکت ایران خودرو دیزل نیز در اردیبهشت‌ماه سال جاری، قیمت فوتون تونلند G7 را 399 میلیون تومان افزایش داد و آنرا به عدد یک میلیاردو 637 میلیون تومان رساند.

اما در خردادماه مجددا قیمت این پیکاپ اتوماتیک با جهش 248 میلیونی مواجه شده است به نحوی که از این به بعد، با قیمت جدید یک میلیاردو 885.5 میلیون تومان فروخته می‌شود.

تحویل نخستین سری فوتون اتوماتیک

اسفند 1401: شرکت ایران‌خودرو دیزل، تحویل نخستین سری پیکاپ فوتون بنزینی اتوماتیک را طبق وعده قبلی و بدون تاخیر از روز شنبه ۲۰ اسفندماه 1401 آغاز کرد. فوتون اتوماتیک با موعد تحویل اسفندماه و در دو رنگ مشکی و سفید به مشتریان عرضه شده بود.

تحویل اولین سری فوتون اتومات

آغاز فروش تونلند G7 ایران خودرو

بهمن 1401: همزمان با شروع بهمن‌ماه 1401، طرح فروش پیکاپ تونلند اتوماتیک G7 نیز از سوی شرکت ایران خودرو دیزل و برای اولین‌بار در ایران، اعلام شده است. درحالیکه تونلند S دیزلی (نیوفیس)، حدود 1 میلیاردو 109 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده، اما قیمت تونلند اتوماتیک G7 معادل 1 میلیاردو 238 میلیون تومان است؛ یعنی حدود 129 میلیون تومان گران‌تر از تونلند دستی.

رونمایی تونلند اتومات در ایران

آذر 1401: شرکت ایران خودرو دیزل، طی مراسمی که در تاریخ 13 آذرماه آنرا برگزار نمود، برای اولین‌بار از پیکاپ تونلند اتوماتیک رونمایی کرد. نسل جدید پیکاپ فوتون، با ظاهری جذاب‌تر از همیشه، برای رقابت با انبوهی از پیکاپ‌های چینی حاضر در بازار ایران، اماده است.

رونمایی تونلند اتوماتیک در آذرماه 1401

آقای مهدی بالو، نایب رئیس هیئت مدیره ایران خودرو دیزل، ضمن اشاره به تولید بیش از 9000 دستگاه پیکاپ در هشت‌ماهه سال 1401، می‌گوید 947 دستگاه از این تعداد، سهم ایران خودرو دیزل بوده است. وی همچنین مهم‌ترین ویژگی‌های فوتون تونلند اتوماتیک را بصورت زیر عنوان کرده است:

  • استاندارد یورو 6
  • گیربکس اتوماتیک هشت سرعته ZF
  • موتور 2.0 لیتری مجهز به توربوشارژ
  • توان 235 اسب بخار و گشتاور 360 نیوتن متر
  • سیستم محرکه در حالتهای 2H و 4L و 4H و اتوماتیک
  • سیستم‌ کنترل پایداری و کنترل کشش 
  • سیستم کنترل سرعت در سر پایینی
  • سیستم نگه‌دارنده خودرو در سربالایی
  • داشبورد با طرح جدید
  • قابلیت تعویض دنده در پشت فرمان
  • دوربین 360 درجه
  • سیستم هشدار برخورد از جلو
  • رادار تشخیص نقاط کور
  • کی‌لس استارتر
  • چراغ دی‌لایت
  • مانیتور 10.3 اینچی
  • شش ایربگ
  • کروز کنترل
  • رینگ آلومینیومی ۱۸ اینچی

تصاویر تونلند جدید ایران خودرو

اردیبهشت 1400: با انتشار تصاویر جاسوسی از نسل جدید فوتون تونلند در محوطه کارخانه ایران خودرو دیزل، حدس و گمان‌ها درباره عرضه این پیکاپ جدید، قوت گرفته است. فوتون تونلند جدید، که با نام تونلند G7 در بازار چین فروخته می‌شود، گزینه بسیار خوبی برای رقابت با پیکاپ‌های چینی کرمان موتور و ماموت خودرو خواهد بود.

(عکس از خودروبانک)

نسل جدید فوتون تونلند ایران خودرو دیزل، به گیربکس اتومات مجهز شده که خبر بسیار خوبی برای هواداران فوتون است؛ چراکه برای نخستین‌بار در بازار ایران، تونلند را با گیربکس هشت دنده AT می‌بینند.


نسل دوم فوتون تونلند به ایران رسید

ایران خودرو دیزل از سال 1392 با کمک شرکت فوتون، اولین پیکاپ بنزینی با استاندارد یورو 4 و پیکاپ دیزلی یورو 4 را تولید کرد و در سال 1397 نیز نسخه بنزینی آنرا به یورو 5 ارتقا داد. سپس در سال 1400 پیکاپ تونلند نیوفیس با ظاهر جدید را به تولید رساند. و در پاییز 1401 نیز با معرفی رسمی فوتون تونلند اتوماتیک، اولین خودروی پیکاپ بازار ایران را با استاندارد یورو 6 عرضه کرده است.

یک پله بالاتر از فوتون تونلند E5 و یک پله پایین‌تر از فوتون جنرال، دقیقا همان جایی است که پیکاپی به نام فوتون تونلند G7 ایستاده است. پیکاپی که از اواخر سال 2019 و با مدل 2020 برای چینی‌ها قابل خریداری بوده اما در نیمه دوم سال 1401 به خط تولید ایران خودرو دیزل رسیده است.

فوتون تونلند جدید ایران خودرو دیزل

نسخه جدید پیکاپ فوتون تونلند با مجموعه‌ای از بهینه‌سازی‌ها رونمایی شد. تغییرات گسترده در این خودرو به قدری بوده که شرکت می‌توانست آن را در قالب یک نسل جدید هم معرفی کند. نسل جدید فوتون تونلند، چیزی فراتر از انتظار شده است. فوتون دست به کار بزرگی زده است. چراکه علاوه بر تغییرات ظاهری، مکانیزم فنی این خودرو را نیز متحول کرده است. بعنوان مثال، شاسی‌ خودرو در نسخه جدید، مستحکم‌تر از قبل شده.

فوتون محصول جدیدش را در دو تریم راهی بازار می‌کند. نمونه پایه با رینگ 16 اینچی خواهد بود. نسخه نهایی دارای رینگ‌های 18 اینچی و جلوپنجره بزرگ با چراغ‌های LED با قابلیت چرخش در پیچ‌ها هستند. داخل کابین یک نمایشگر بزرگ 10.25 اینچی دیده می‌شود. صندلی‌های برقی و دوربین 360 درجه از جمله آپشن‌های استانداردهای این خودرو هستند. البته برای بازار ایران، هنوز چیزی مشخص نیست.

مشخصات فنی تونلند جدید

نسل جدید فوتون تونلند، همچون گذشته، هم با موتور بنزینی و هم با موتور دیزلی تولید می‌شود اما ایران خودرو دیزل، تونلند G7 را فعلا با موتور بنزینی در کشورمان تولید می‌کند.

کد موتور 4F20TC 4G20T15
نوع موتور 2.0 لیتر توربو دیزل 2.0 لیتر توربو بنزینی
قدرت 163 اسب بخار 238 اسب بخار
گشتاور 390 نیوتن متر 360 نیوتن متر

*اطلاعات جدول فوق، از سایت خودروساز گردآوری شده است.

نکته قابل توجهی که درباره فوتون تونلند G7 وجود دارد، این است که این پیکاپ در بازار چین، فقط با گیربکس 6 دنده دستی فروخته می‌شود اما آن خودرویی که برای تست‌های فنی به ایران آمده، مجهز به گیربکس اتومات بوده. پس باید منتظر خبرهای خوبی از ایران خودرو دیزل باشیم.

فوتون تونلند جدید ایران خودرو دیزل

فوتون تونلند جدید، یکی از بزرگ‌ترین‌ها در کلاس خودش خواهد بود. مدلی که طول، عرض و ارتفاع آن 5340، 1940 و 1870 میلی‌متر شده است. فاصله محوری تونلند جدید معادل 3400 میلی‌متر برآورد می‌شود.

رقیبان تونلند اتوماتیک در ایران

فوتون تونلند جدید (که در برخی بازارها با نام تونلند F9 هم شناخته می‌شود)، البته رقبای مهمی در بازارهای آسیایی دارد از جمله: جک تی8 که توسط کرمان موتور به ایران آمده، دایون V5 که توسط مکث موتور در بازار کشورمان حاضر شده، مکسوس T70 از خودروسازی سایک موتور، چانگان هانتر که آمریکای جنوبی اولین مقصد صادراتی آن در سال 2020 بود، جک هانتر که نسخه ارتقایافته T8 PRO است و نهایتا جیلی FX که اولین سری آن در اواخر 2020 به بازار چین رسید.

اما در بازار ایران، داستان کمی فرق می‌کند؛ تا به امروز، پیکاپ‌های چینی متعددی به بازار کشورمان آمده‌اند ولی از آنجایی که نسل جدید تونلند، مجهز به گیربکس اتوماتیک شده، پس بهتر است به سراغ چینی‌های اتوماتیک حاضر در ایران برویم. مانند:

قیمت فوتون تونلند اتومات G7

صرف نظر از نوع موتور و نوع سیستم محرکه، قیمت فوتون تونلند G7 در بازار چین معادل 110 تا 170 هزار یوآن است که تقریبا معادل 17 هزار تا 26 هزار دلار می‌شود. البته این قیمت در بازار چین، قیمت خودرو با گیربکس دستی است اما ایران خودرو دیزل، تونلند G7 را با گیربکس اتومات به کشورمان آورده است. 

زمان G7 بنزینی
دی 1401 1 میلیاردو 238.4
اردیبهشت 1402 1 میلیاردو 637
خرداد 1402 1 میلیاردو 885.5

* قیمت‌ها برحسب میلیون تومان است.

در لینک قیمت خودرو امروز، از قیمت روز خودروهای بازار ایران مطلع شوید. همچنین جهت آگاهی از آخرین قیمت خودروهای فوتون، شرایط فروش نقدی و اقساطی فوتون و پیش فروش فوتون، مقاله شرایط فروش فوتون را مطالعه کنید.

بررسی انواع فوتون در بازار

برای آشنایی با مشخصات فنی خودروهای فوتون و جهت بررسی انواع خودروهای سواری فوتون در ایران، مجموعه مقالات منتخب زیر را بخوایند:


شرایط فروش ایران خودرو

برای اطلاع از آخرین اخبار فروش شرکت ایران خودرو و جهت مشاهده جدیدترین طرح پیش فروش ایران خودرو، طرح فروش نقدی ایران خودرو، طرح فروش فوق العاده ایران خودرو و طرح فروش اقساطی ایران خودرو، مجموعه مقالات منتخب زیر را مطالعه کنید:

دیدگاه کاربران
ناشناس 1402/10/29
سلام. من ثبت نام داشتم و یکماهی هست تحویل گرفتم. ماشین در کل خوب و قوی هست ولی چندتا ایراد هم داره ۱. مثل تمام ماشین های مونتاژی ایران یکسری ایراد جزئی داره. مثلا کمربندی ایمنی صندلی عقب ماشین من خرابه و امثالهم. ۲. کوبش ماشین زیاده مخصوصا بین سرعت ۱۰۰ تا ۱۲۰ عملا فرمون لرز داره به شدت. ولی ایناها همه با هزینه در تعویض لاستیک و سنگین کردن پشت ماشین و... قابل حل یا کم کردنه. بنظر من مهمترین مشکل این ماشین نداشتن خدمات خوب پشتیبانی است. چون ایران خودرو دیزل تولید میکنه و نمایندگی های اون در شهرها کم و ناآشنا با این ماشین هستند. اکثرا سرشون شلوغ و درگیر تعمیرات اتوبوس و کامیونهای این شرکت هستند و بعضا حتی در پذیرش مشکل دارند
پاسخ
0
0
0
ناشناس 1402/9/26
این خودرو یکی از بهترین خودروهای مونتازی
پاسخ
0
0
0
ناشناس 1402/8/28
من این خودرو رو سوار شدم و واقعا سواری خوبی داره
پاسخ
0
0
0
ناشناس 1402/8/28
من سوار شدم و واقعا در حد و اندازه‌ی یک خودروی خوب ظاهر شده و اگه بخوام یه روزی پیکاپ بخرم ، قطعا همین رو میخرم
پاسخ
0
0
0
ناشناس 1402/8/18
ارزانش کنید ما فرهنگیان با حقوق پایین هم بخریم آرزو دارم یک شاسی بلند سوار شم
پاسخ
0
0
0