• پيامک جريمه رانندگي

اضافه شدن لینک پرداخت به پیامک‌های جریمه

پیامک جریمه خودرو و اس ام اس جریمه رانندگی

29 مهر 1402 10:15

اضافه شدن لینک پرداخت به پیامک‌های جریمه

مهر 1402: سردار هادیانفر، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی، اظهار کرد به دلیل نبود لینک پرداخت در انتهای پیامک‌های جریمه رانندگی، صاحبان خودرو مجبور به پرداخت مبلغ 5500 تومان بابت استعلام مجدد مبلغ جریمه هستند. اما لینک پرداخت مستقیم جرائم رانندگی به زودی به پیامک‌های جریمه اضافه می‌شود.

وی افزود اپلیکیشن "پلیس من" امکان پرداخت جرائم را ندارد. در حال حاضر تنها می‌توان جرائم را از روی اپلیکیشن "پلیس من" مشاهده کرد، اما به دنبال اضافه کردن امکان پرداخت در این اپلیکیشن هستیم. قرار شده لینک پرداخت مستقیم جرائم رانندگی به پیامک‌های جریمه اضافه شود تا صاحبان خودرو برای پرداخت اصل مبلغ جریمه مجبور به پرداخت هزینه مجزا بابت استعلام دوباره مبلغ جریمه نباشند.

دلیل خطا در اعلام ساعت تخلفات

تیر 1402: سرهنگ محمدحسن ابراهیم پور، رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور فراجا، از رفع خطای سیستمی پیش آمده در ثبت ساعت وقوع برخی از تخلفات رانندگی خبرداد.

وی توضیح داد در هفته‌های اخیر به دلیل بروز مشکلات فنی در ساعت سرور سامانه مرکز اجرائیات آن دسته از رانندگانی که مرتکب تخلف رانندگی شده بودند، در پیامک ارسال شده مغایرت زمان وقوع تخلف را مشاهده کردند. این موضوع به اجرائیات اطلاع داده شد که با بررسی‌های انجام شده مشخص شد، تنظیم ساعت سرور سیستم اجرائیات دلیل آن بوده است. در سنوات گذشته ساعت رسمی کشور یک ساعت جلو کشیده می‌شد و امسال این تغییر رخ نداد در حالی که در تنظیمات پیش‌فرض سرور چنین تغییری اعمال شده بود، همین موضوع نیز موجب شده بود کاربرانی که پیامک تخلف را دریافت می‌کردند، از نظر زمان وقوع تخلف یک ساعت تفاوت را مشاهده کنند. به عبارت دیگر زمان وقوع تخلف در پیامک ارسالی یک ساعت جلوتر اعلام می‌شد.

آقای ابراهیم پور گفت درحال حاضر مشکل فنی سیستم برطرف شده و زمان وقوع تخلف با پیامک ارسالی مطابقت دارد. اصل تخلف توسط کاربران محرز بوده و کاربران می‌توانند از طریق سایت راهور120، نرم‌افزار موبایلی پلیس من یا با مراجعه به دفاتر پلیس + 10   نسبت به استعلام و پرداخت جرائم خود اقدام کنند.

دریافت هزینه پیامک جریمه از راننده متخلف

اسفند 1401: نمایندگان مجلس در جلسه علنی روز یکشنبه 14 اسفندماه و در جریان بررسی گزارش تلفیق بودجه سال 1402، تصویب کردند که در سال 1402 نیز جرایم راهنمایی و رانندگی باید توسط پلیس راهور و از طریق پیامک، به اطلاع مالکان خودروها برسد. ضمن اینکه پرداخت هزینه پیامک جریمه رانندگی، برعهده فرد متخلف است.

همچنین خزانه‌داری کل کشور، باید 100% هزینه دریافتی ناشی از جرایم رانندگی را بصورت ماهیانه، به حساب تمرکز وجوه (وزارت کشور، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور و پلیس راهنمایی و رانندگی) نزد خزانه‌داری کل کشور واریز کند. وزارت کشور نیز حداکثر تا پانزدهم ماه بعد، باید مبالغ دریافتی از جریمه‌های رانندگی را میان شهرداری‌ها و دهیاری‌های همان استان (براساس شاخص جمعیت) توزیع کند.

ارسال پیامک جریمه رانندگی بعد از ثبت تخلف

شهریور 1401: سردار هادیانفر، رئیس پلیس راهور فراجا، اعلام کرد که 96 درصد از جرائم به صورت پیامک براى مردم ارسال مى‌شود‌. اگر کسى پیامک دریافت نمى‌کند، حتما تلفن‌ همراهش مشکل دارد.

وی درباره کارت سوخت گفت که شرکت نفت اصرار دارد تا هر فرد برای سوخت‌گیری از کارت خودش استفاده کند؛ به همین خاطر، تقاضا برای کارت سوخت افزایش پیدا کرده است. سردار هادیانفر درباره مشکل آدرس‌ها برای ثبت نام کارت سوخت گفت آن‌چه پلیس در اختیار شرکت نفت مى‌گذارد، آدرس‌هایى است که متقاضیان اعلام کرده‌اند. ضمنا مردم مى‌توانند در اپلیکیشن پلیس من آدرس خود را ویرایش کنند؛ بنابراین مشکل از سوی پلیس نیست.

ارسال پیامک جریمه برای خلافی 1 میلیونی

اسفند 1400: سرهنگ عین‌اله جهانی، معاون اجتماعی و ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی انتظامی، بیان کرد که پلیس راهور مکلف است از طریق پیامک جریمه رانندگی، مالکین خودروها را از جریمه بالای 10 میلیون ریال مطلع کند. بنابراین، برای این افراد پیامکی با محتوای زیر ارسال می‌شود:

«مالک محترم وسیله نقلیه، شما دارای جریمه بالای ده میلیون ریال هستید، لذا ظرف مدت یک ماه نسبت به پرداخت آن اقدام نموده در غیر این صورت وسیله نقلیه شما توقیف خواهد شد.»

پیامک جریمه خودرو و رانندگی
جریمه رانندگی

وی افزود که مالکین حتما نسبت به پرداخت دیون معوقه خود اقدام کنند. البته سردار هادیانفر، رئیس پلیس راهور، به تمامی همکاران ابلاغ کرده است، تا در روزهای پایانی سال، تنها خودروهایی که جریمه پرداخت‌ نشده آن‌ها بیش‌ از 30 میلیون ریال بوده و یا مرتکب تخلفات حادثه‌ساز شده‌اند، توقیف شوند.

اعلام تخلفات رانندگی با ارسال پیامک جریمه

اسفند 1400: نمایندگان مجلس، در نشست علنی صبح روز 16 اسفندماه، به بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه 1401 پرداختند و با بند «ح» تبصره 10 آن، موافقت کردند.

طبق این بند، تخلفات و جریمه‌های رانندگی براساس اعلام پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی، از طریق پیامک جریمه به مالکان خودروها اعلام می‌شود. لازم به ذکر است که اپراتورهای تلفن همراه، موظفند هزینه پیامک‌ها را در قبض‌های تلفن همراه مالکان خودروها درج و مبالغ مربوطه را از آن‌ها دریافت کنند.

بعد از دریافت پیامک جریمه با 110 تماس نگیرید

آبان 1400: سرهنگ جهانی (معاون اجتماعی پلیس راهور) با اشاره به انتشار برخی اطلاعات نادرست در فضای مجازی، گفته که در صورت دریافت پیامک جریمه اشتباهی، نیازی به تماس با فوریت‌های پلیس 110 نیست چراکه رسیدگی به جرایم رانندگی در حیطه وظایف پلیس 110 نخواهد بود. سرهنگ جهانی گفته پیامک‌های جریمه، تا زمانیکه شناسه قبض و شناسه پرداخت نداشته باشند، به این معنی است که جریمه خودرو هنوز قطعی نشده. بنابراین شهروندان در صورتیکه تخلفی نداشته‌اند اما پیامک جریمه را دریافت کرده‌اند، نگران این موضوع نباشند چراکه جریمه‌ای برای آنها ثبت نشده است.

سرهنگ جهانی؛ معاون اجتماعی پلیس راهور

سرهنگ جهانی این نکته را هم یادآوری کرده که شهروندان جهت مشاهده جرایم رانندگی می‌توانند به سامانه راهور 120 مراجعه کرده و از قسمت استعلام تخلفات رانندگی، از جزییات جرایم مطلع شوند. همچنین در مورادی که پیامک جریمه حاوی اطلاعات شناسه پرداخت باشد اما راننده خودرو همچنان معتقد است که تخلفی را مرتکب نشده، می‌توان با مراجعه به مراکز اجراییات پلیس، به این موضوع رسیدگی کرد. 

اطلاعیه پلیس درباره پیامک جریمه کرونایی

مرداد 1400: سرهنگ جهانی (معاون اجتماعی پلیس راهور) درباره انتشار شایعاتی مبنی بر اینکه «بعد از دریافت پیامک جریمه یک میلیون تومانی کرونایی باید با 110 تماس بگیرید»، گفته که چنین چیزی صحت ندارد و از طرف پلیس راهور، تکذیب می‌شود.

شهروندان دقت داشته باشند که اگر در پیامک جریمه، شناسه قبض و شناسه پرداخت اعلام نشده باشد، به این معنی است که پلیس درحال بررسی آن بوده و هنوز چیزی قطعی نشده است. اما اگر شناسه قبض و شناسه پرداخت در پیامک جریمه وجود داشته باشد، به این معنی است که جریمه برای پلیس قطعی و محرز شده. همچنین در صورت داشتن اعتراض به جریمه رانندگی، شهروندان می‌توانند با در دست‌داشتن مدارک و مستندات مربوطه، به مراکز اجراییات پلیس مراجعه کنند.

پیامک جریمه رانندگی چیست؟

بعد از ثبت تخلف وسیله نقلیه، پیامکی برای مالک خودرو ارسال شده و او را از اعمال جریمه، باخبر می‌کند. اما اکثر پیامک‌های ارسالی پلیس، در انتهای‌شان عبارت «درحال بررسی» قید شده است؛ به این معنی که هنوز، اطلاعات خودرو یا جریمه آن، به تایید پلیس نرسیده است. در این مرحله همچنان باید منتظر بمانید و ببینید که آیا پیامک دوم هم برای‌تان ارسال می‌شود یا خیر.

اگر جریمه خودرو به تایید پلیس برسد، (معمولا در کمتر از یک هفته بعد از پیامک اول) پیامک دوم هم برای مالک خودرو ارسال می‌شود. در پیامک دوم، شناسه قبض و شناسه پرداخت جریمه، نیز درج می شود که یعنی، جریمه برای‌تان قطعی شده است. حال اگر به این جریمه، اعتراض دارید باید هرچه سریع‌تر با داشتن مستندات لازم، به مراکز اجراییات پلیس راهور بروید.


اخبار جرایم راهنمایی و رانندگی

مهم‌ترین و جدیدترین خبرها درباره انواع جریمه راهنمایی و رانندگی، شامل اخبار جریمه طرح ترافیک، اخبار جریمه عوارض آزادراهی، اخبار جریمه معاینه فنی، اخبار جریمه سرعت غیرمجاز، اخبار جریمه بیمه شخص ثالث، نحوه ارسال پیامک جریمه و ... را در مجموعه مقالات منتخب زیر مطالعه کنید:

استعلام و پرداخت خلافی آنلاین

اگر مالک خودرو هستید یا اگر موتورسیکلت دارید، می‌توانید انواع روش‌های استعلام جریمه رانندگی، شامل استعلام خلافی خودرو، استعلام خلافی موتور، استعلام خلافی با شماره پلاک، استعلام جزییات خلافی و همچنین پرداخت آنلاین جریمه راهنمایی و رانندگی را از لینک استعلام و پرداخت خلافی خودرو و موتور سیکلت انجام دهید.

راهنمای ترخیص از پارکینگ پلیس

از تاریخ یکم مهرماه 1399، ترخیص خودروهای توقیفی از طریق مراکز پلیس+10 انجام می‌شود. پلیس این کار را برای کاهش مراجعات حضوری و در راستای ارتقای خدمات الکترونیک، انجام داده است. بنابراین اگر خودروی شما توقیف شده، مقاله ترخیص خودرو و موتور از پارکینگ را حتما مطالعه کنید.

نویسنده : مریم سادات نوری

دیدگاه کاربران