• فيدليتي برقي بهمن موتور
  • فيدليتي برقي بهمن موتور
  • فيدليتي برقي بهمن موتور
  • فيدليتي برقي بهمن موتور
  • فيدليتي برقي بهمن موتور

فرزند هندی-چینی چری به ایران رسید!

بررسی فیدلیتی برقی بهمن موتور (چری eQ5)

5 بهمن 1401 18:20

سومین فیدلیتی در ایران

پروژه‌های جدید شرکت بهمن موتور، با شتاب زیادی درحال اجرایی شدن است. این شرکت، اندکی بعد از معرفی فیدلیتی نیوپرایم، در پاییز 1401 خبر داد که می‌خواهد در سال 1402، پیکاپ غول‌پیکر G9 را هم به ایران بیاورد.

اما ظاهرا یک محصول جدید دیگر نیز در راه است؛ محصولی که تحت برند اصلی چری بوده و نامش Chery eQ5 است و احتمالا در نیمه دوم سال 1402 یا شاید در اوایل سال 1403، آنرا با لوگوی فیدلیتی در خیابان‌های کشورمان خواهیم دید. بعد از عرضه فیدلیتی پرایم و فیدلیتی پرستیژ، باید این خودرو جدید را سومین فیدلیتی بازار ایران بدانیم.

همکارش مشترک چری و تاتا

جدیدترین پروژه سرمایه‌گذاری مشترک تاتاموتورز هندوستان (مالک برندهای جگوار و لندرور) از یک سو و چری چین از سوی دیگر، کراس‌اور زیبایی به اسم چری eQ5 است.

فیدلیتی برقی بهمن موتور

شرکت چری محصولات خود را تحت چند سری مختلف به فروش می­‌رساند. سری eQ برای عرضه محصولات برقی درنظر گرفته شده و نخستین عضو آن یعنی چری eQ1 که یک هاچبک کوچک شهری است، در سال 2017 وارد بازار شد. پس از دومین عضو این خانواده یعنی سدان جمع و جور eQ2، شاسی­‌بلند eQ5 با چهره‌­ای متفاوت که ظاهراً در همکاری با پینین‌فارینا شکل گرفته، سومین محصول از خانواده eQ است.

مشخصات فنی فیدلیتی برقی

ابعاد بدنه چری eQ5 در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورها به ترتیب 4.63، 1.91، 1.655 و 2.83 متر اعلام شده است، که این خودرو را در ردیف نیسان ایکس-تریل یا میتسوبیشی اوتلندر قرار می‌­دهد.

فیدلیتی برقی بهمن موتور

چری eQ5 براساس پلتفرم ماژولار LFS شکل گرفته و سیستم تعلیق آن به صورت مک­‌فرسون در جلو و چند اتصالی در عقب طراحی شده است. چری اعلام نموده که علاوه بر سیستم تعلیق eQ5، بدنه این خودرو را هم از آلومینیوم ساخته که احتمالا شامل برخی قطعات می­‌شود.

چری eQ5 به یک موتور برقی با 178 اسب­‌بخار قدرت و 280 نیوتن‌متر گشتاور مجهز شده است، که نیروی خود را به محور عقب انتقال می­‌دهد. از ظرفیت مجموعه باتری اطلاعی نداریم، ولی شرکت سازنده از شعاع حرکتی 510 کیلومتری این خودرو طبق استاندارد NEDC خبر می­‌دهد.

امکانات و کابین فیدلیتی برقی

محفظه بار چری eQ5، فضایی بین 386 تا 1250 لیتر را فراهم کرده، ضمن ­این‌که یک فضای 60 لیتری هم در زیر کاپوت این خودرو پیش­‌بینی شده است. در فضای کابین چری eQ5 با دو نمایشگر 12.3 اینچی، سقف پانوراما، دوربین 360 درجه، کروزکنترل تطبیق‌­پذیر و صندلی‌های ردیف جلو با گرمکن، تهویه و تنظیم برقی مواجه هستیم.

فیدلیتی برقی بهمن موتور

این خودرو همچنین به مبدل 220 ولت مجهز شده است، که می­‌تواند برق موردنیاز لوازم خانگی یا حتی یک خانه کوچک را از باتری خودرو تامین کند.

رقیبان فیدلیتی برقی در ایران

چری به غیر از آریزو 5 برقی، هنوز خودرو الکتریکی دیگری را به بازار کشورمان نفرستاده است. بنابراین عرضه فیدلیتی برقی در ایران، می‌تواند خبر بسیار خوبی برای‌مان باشد. خبر خوب دیگر اینکه در کلاس کراس‌اورها، فیدلیتی برقی، فعلا رقیب مستقیمی ندارد.

اما اگر خودروهای هیبریدی را هم درنظر بگیریم، حریفان جدیدی برای فیدلیتی برقی پیدا می‌کنیم؛ یکی از آنها توسط شرکت ایران خودرو و احتمالا در سال 1402 تولید می‌شود و قیمت متوسطی دارد. اما یکی دیگر از آنها، توسط شرکت مدیران خودرو تولید شده که بسیار گران‌قیمت است و از اواخر سال 1401 نیز به خط تولید این شرکت رسیده. 

قیمت فیدلیتی برقی

در بازار چین، قیمت چری eQ5 حدود 184 هزار یوآن است که تقریبا معادل 27 هزاردلار می‌شود. بنابراین قیمت فیدلیتی برقی بهمن موتور در بازار ایران، احتمالا رقمی فراتر از 2 میلیارد تومان خواهد بود.

فیدلیتی برقی بهمن موتور

بررسی انواع فیدلیتی در ایران

اگر به دنبال تصاویر اختصاصی از خودرو فیدلیتی هستید، یا به دنبال مشخصات فنی فیدلیتی و لیست امکانات و آپشن‌های فیدلیتی بهمن هستید، پیشنهاد می‌کنیم که خواندن مقالات زیر را از دست ندهید:

شرایط فروش بهمن موتور

برای اطلاع از آخرین اخبار شرکت بهمن موتور، شامل طرح پیش فروش بهمن موتور، طرح فروش فوری بهمن موتور، طرح فروش اقساطی بهمن موتور و شرایط فروش خودروهای سنگین بهمن موتور، مطالب منتخب زیر را مطالعه کنید:

همچنین در مقاله سرویس ادواری بهمن موتور می‌توانید آخرین اخبار سرویس محصولات بهمن موتور، شرایط جدید گارانتی خودروهای بهمن و جدیدترین اخبار خدمات پس از فروش شرکت بهمن موتور را مشاهده کنید. اگر شما هم یکی از مالکان محصولات شرکت بهمن موتور هستید، احتمالا خواندن مقالات زیر نیز برای‌تان مفید خواهد بود:

دیدگاه کاربران