• نمايشگاه خودرو شيراز 1402

معرفی بهترین رونمایی‌های امسال

نمایشگاه خودرو شیراز 1402

24 خرداد 1402 17:46

رونمایی فوتون تونلند G7 اتومات

پیکاپ G7 در غرفه ایران خودرو دیزل در نمایشگاه خودرو شیراز نمایش داده می‌شود. این محصول در حال حاضر پر آپشن ترین پیکاپ دو دیفرانسیل بازار ایران است.

تونلند اتومات در نمایشگاه خودرو شیراز 1402

پیشرانه ۲ لیتری توربوشارژ TGDi آن می‌تواند قدرت ۲۳۸ اسب بخار و نهایت گشتاور ۳۶۰ نیوتن متر تولید کند. نیروی تولید شده از طریق جعبه دنده ۸ سرعته AT به چرخ ها می رسد و سیستم انتقال قدرت برای کمک سنگین و سبک قابل تنظیم است.

این پیکاپ به امکانات کامل و خوبی نظیر سیستم تهویه اتوماتیک، ۶ کیسه هوای ۱۰ نقطه ای، دوربین ۳۶۰ درجه، آینه های تاشو برقی، نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی مالتی مدیا، سنسور نور و باران، صندلی برقی راننده، گرم کن صندلی های جلو، کروز کنترل، استارت دکمه ای، پدل شیفتر و… مجهز است.

رونمایی کشنده فوتون H5 ایران خودرو

 این کشنده استاندارد ADR دارد و می‌تواند بارهای خطرناک نظیر سوخت را حمل کند. این محصول نسخه فیس‌لیفت و ارتقا یافته فوتون H4 محسوب می‌شود.

کامیون کشنده فوتون آئومان

موتور  CUMMINS ISGE-460 آن ۴۶۰ اسب بخار قدرت و ۲۳۰۰ نیوتن ‌متر گشتاور دارد. گیربکس اتوماتیک آن ساخت ZF آلمان با ۱۲+۴ دنده است. همچنین وجود یک ریتاردر هیدرولیکی ۵ مرحله‌ ای از دیگر برگ ‌های برنده این گیربکس در بین رقباست.

کشنده فوتون اتامان

اقتصادی ترین کشنده ایران خودرو دیزل فوتون H4 است که در این نمایشگاه حضور دارد. هم در این نمایشگاه حضور داشت. اتاق فوتون H4 با داخلی سازی بالا روی کامیون های قدیمی بنز سوار شده و به نوعی یک کشنده اقتصادی جدید با موتور OM457 است. بر اساس شنیده ها قرار است این کشنده اقتصادی به روسیه هم صادر شود.

رونمایی اتوبوس برقی آتروس

اتوبوس برقی ایران خودرو دیزل

ای‌ آتروس اولین اتوبوس برقی ایران است که استانداردهای ۸۵ گانه را پاس کرده و آماده عرضه شده است. این اتوبوس با هر بار شارژ می تواند مسافت ۲۵۰ کیلومتر را طی کند.

ظرفیت مسافری این اتوبوس ۳۵ نفر نشسته و ۳۵ نفر ایستاده است. از آنجا که این اتوبوس تمام استانداردهای لازم جهت عرضه را دارد، سفارش گذاری برای تولید آن آغاز شده و ارگان های مربوط میتوانند این خودروی پاک را از ایران خودرو دیزل خریداری کنند.

رونمایی پیکاپ تاگا پادرا موتور

پادرا دیزل نیز همانند سایر خودروسازان در نمایشگاه خودرو شیراز 1402 حضور دارد و پیکاپ تاگا را به نمایش گذاشته است.

پیکاپ تاگا در نمایشگاه خودرو شیراز 1402

ابعاد تاگا مشابه سایر پیکاپ‌های موجود در بازار بوده و به موتور ۱.۸ لیتری توربوشارژ مجهز شده است. خروجی این پیشرانه به ۲۳۰ اسب بخار قدرت و حداقل ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور می‌رسد. گیربکس آن از نوع ۶ سرعته دستی بوده و نیرو را به هر چهار چرخ منتقل می‌کند. نسخه دیزلی پیکاپ تاگا نیز در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد. پادرا دیزل هنوز قیمت مشخصی را برای تاگا اعلام نکرده است.

رونمایی فیدلیتی پرستیژ بهمن موتور

فیدلیتی پرستیژ محصول جدید شرکت بهمن موتور است که در نمایشگاه خودرو شیراز 1402 رونمایی شد. این محصول در واقع جتور X70 پلاس است و نسخه بزرگ‌تر و پرآپشن‌تر فیدلیتی پرایم محسوب می‌شود. 

فیدلیتی پرستیژ در نمایشگاه خودرو شیراز
فیدلیتی پرستیژ در نمایشگاه خودرو شیراز 1402

فیدلیتی پرستیژ در دو تیپ ۵ و ۷ نفره و با پیشرانه ۱.۶ لیتری توربوشارژ ارائه می‌شود و رقیب مستقیم فونیکس تیگو 8 پرو است. بهمن موتور به صورت رسمی زمان عرضه این خودرو را اعلام نکرده است؛ اما پیش بینی می‌شود فیدلیتی پرستیژ از نیمه دوم 1402 در خیابان‌ها و جاده‌های ایران تردد نماید.

رونمایی اتوبوس شهری زامیاد

اتوبوس شهری زامیاد از برند فوتون است. این اتوبوس چینی، ۱۲ متر طول، ظرفیت نشسته ۳۲ نفر و ایستاده ۴۸ نفر دارد.

اتوبوس فوتون زامیاد در نمایشگاه خودرو شیراز 1402

پیشرانه دیزلی کامینز آن دارای حجم ۹.۵ لیتر است. حداکثر قدرت این پیشرانه به ۳۴۰ اسب بخار و بیشینه گشتاور آن هم به 1500 نیوتن‌متر می‌رسد. گیربکس این اتوبوس از نوع اتوماتیک VOITH با ریتاردر هیدرولیکی است. سیستم تعلیق جلو بادی با ۲ کیسه باد و کمک فنر و عقب هم از همین مدل با ۴ کیسه باد است. حداکثر سرعت اتوبوس فوتون زامیاد، به ۸۰ کیلومتر برساعت می‌رسد.

رونمایی کشنده دافران H7 جدید

شرکت شایان دیزل، نسخه جدید محصول کشنده دافران H7 (چنگ لانگ H7 در چین) را در نمایشگاه خودرو شیراز معرفی کرد. این کشنده در نسخه جدید هم به پیشرانه ۱۲ لیتری ۶ سیلندر و توربو دیزل یوچای مجهز شده که ۴۸۰ اسب بخار را با گشتاور ۲۲۵۰ نیوتن متر تولید می‌کند. جعبه دنده اتوماتیک دافران H7 از نوع ۱۲ سرعته AMT نشان ZF است و فناوری اینتاردر در آن دیده می شود.

کشنده دافران جدید در نمایشگاه خودرو شیراز 1402

ویژگی‌های جدید این محصول شامل ترمز پارک برقی، اتوهلد، دوربین ۳۶۰، سنسور باران، موکت یکپارچه کف خودرو، غربیلک فرمان با اینترفیس جدید، تودوزی جدید و ولکام لایت است. از دیگر تغییرات دافران H7 می‌توان به چراغ های عقب جدید ال ای دی، چراغ های جلو و جلوپنجره فیس لیفت، افزایش  ۱۵ میلی متری قطر بالون که سبب سواری بهتر در دافران خواهند شد و ... اشاره کرد.

رونمایی کامیون دافران 380 باری

شایان دیزل، کامیون دافران H7 باری 10 چرخ تک‌دیفرانسیل بالاگیر را در نمایشگاه خودرو شیراز 1402 معرفی کرد که مجموع وزن ناخالص ۲۶ تن را می‌تواند حمل کند. این کامیون دارای موتور ۶سیلندر خطی YCKI مطابق استاندارد آلایندگی یورو ۵ با قدرت ۳۸۰ اسب بخار و گشتاور ۱۸۰۰نیوتون متر است.

کامیون باری دافران در نمایشگاه خودرو شیراز 1402

گیربکس آن مدل ZF traxon با قابلیت تعویض به صورت دستی و اتوماتیک است. سیستم ترمز کامیون دافران باری شامل نوع دو مداره مستقل پنوماتیکی بوده، ترمز های جلو و عقب دیسکی، ترمز ضد قفل ABS وسیستم ترمز هوشمند اضطاری پیشرفته ( ABS + FOME ) جهت جلوگیری از برخورد با مواد ۱۳۹۵ سیستم ترمز ضد لغزش، سیستم الکترونیکی کنترل پایداری ESC، پایداری و توانایی فرمان پذیری خودرو در حین ترمز EBS می‌شود. مخزن سوخت این کامیون از جنس آلومینیوم با ظرفیت ۴۰۰ + ۴۰۰ لیتر و مخزن ادبلو با ظرفیت ۸۰ لیتر است.

رونمایی کشنده دماغدار دیما

شرکت دیما، دومین کامیون دماغ‌دار بازار کشور را، که محصول جک گریفا V7 چین است، به نمایشگاه خودرو شیراز 1402 آورده است. این کامیون جفت محور ۸.۵ متری، دارای موتور کامینز Z14NS6B با قدرت ۵۹۰ اسب بخار و گشتاور ۲۶۵۰ نیوتون متر است.

کشنده دماغدار دیما در نمایشگاه خودرو شیراز 1402

گیربکس آن از نوع 12 TX2621TD بوده و دارای سیستم تعویض دنده تمام اتوماتیک بدون پدال کلاچ است. کامیون دیما دماغ دار ۲ عدد مخزن سوخت از جنس آلومینیوم با ظرفیت ۱۲۰۰ لیتر است. سیستم تعلیق جلو این کامیون از نوع پارابولیک و سیستم تعلیق عقب آن از نوع بادی با ۸ بالن هوا است. ترمزهای عقب و جلو این مدل کامیون دیما از نوع دیسکی بوده و کابین آن سقف بلند و دارای ۲ تخت خواب است.

رونمایی کشنده دماغدار ویرا دیزل

شرکت ویرا دیزل در نمایشگاه خودرو شیراز حضور یافته و محصولاتی همچون کامیون Y3 (که اولین کامیون کشنده ویرا دیزل است)، کامیونت ۵.۵ تن شاکمان (کم حجم‌ترین کامیونت ایران) و کامیون ویرا Z3 را ارائه کرده است.

کشنده دماغدار ویرا دیزل در نمایشگاه خودرو شیراز 1402

کامیون دماغ‌دار ویرا Z3  موتور ۶سیلندر مدل CUMMINS IAGe5 مطابق استاندارد آلایندگی یورو ۵ با حجم ۱۲ لیتری و قدرت ۴۹۰اسب بخاری و گشتاور ۲۳۰۰ نیوتن متری دارد. این کامیون مجهز به گیربکس مدل EATON EHDM-26N112C-R با تعداد دنده ۲+۱۲ بوده و نوع ترمز آن دیسکی دو مدار مستقل پنوماتیک است. 

کامیونت شاکمان در نمایشگاه خودرو شیراز 1402

کامیون شاکمان Y3 دارای موتور مدل cummins isge با قدرت ۴۹۰ اسب بخار و گشتاور ۲۳۰۰ نیوتون متر مطابق استانداردآلایندگی یورو ۵ است.  کامیونت شاکمان ۵۰۵ تن نیز موتور کامینز ۴ سیلندر خطی با ظرفیت ۳۸۰۰ سی سی با قدرت ۱۵۴ اسب بخار و گشتاور ۵۰۰ نیوتن متر دارد. این کامیون مطابق استاندارد آلایندگی یورو ۵ بوده و دارای مخزن مایع ادبلو ۱۹ لیتری است.

تحویل اولین سری تیگارد X35 به خریداران

شرکت سانیار موتور، که محصولاتش را با نام تجاری تیگارد عرضه می‌کند، در حاشیه نمایشگاه خودرو شیراز 1402، با حضور چند نفر از خریداران تیگارد X35، تحویل نمادین این محصول جدید را آغاز کرد.

تیگارد ایکس 35 در نمایشگاه خودرو شیراز 1402

آقای امین مهرزاد، مدیربازاریابی سانیار موتور می‌گوید خودروی تیگارد، با سه رنگ جدید یورو تیتانومی، آبی و قرمز نيز تولید شده است و فرايند رنگ این خودروها در داخل کشور با خطوط رنگ مجهز انجام می‌شود. در حال حاضر نیز 300 الی 400 خودرو تولید شده و در حال تحویل به مشتریانی هستیم که قبل از عید خرید کرده‌اند.

تاریخ برگزاری نمایشگاه شیراز 1402

علیرضا عاجزی، مجری برگزاری نمایشگاه های بین المللی خودرو در کشور، از برگزاری بیستمین نمایشگاه بین المللی خودروهای سواری و سنگین شیراز با مشارکت اکثر شرکت های خودروسازی خبر داد.

وی در این باره توضیح داد با توجه به تجربه های سال های گذشته و همچنین افزایش تعداد شرکت های خودروساز و واردکننده در ایران نسبت به پارسال، گردهمایی ویژه ای در شهر شیراز برگزار می‌شود. در این صنعت باید شاهد رقابت آزاد باشیم و مشتری بر اساس قیمت، کیفیت و محصول مناسب در بازار حق انتخاب و بررسی داشته باشد و برگزاری این نمایشگاه، محل مناسبی برای معرفی جدیدترین محصولات شرکت ها خواهد بود.  در این نمایشگاه بیش از 10 رونمایی از خودروهای جدید برنامه‌ریزی شده است.

آقای عاجزی از اعلام آمادگی اکثر شرکت های خودروساز و واردکننده دولتی و خصوصی در این رویداد خبر داد و پیش بینی کرد که یکی از جذاب ترین نمایشگاه های خودرو کشور در شهر شیراز برگزار خواهد شد.  شرکت‌های بهمن موتور، شایان دیزل، زامیاد، گروه ماموت و … برخی از شرکت‌های خودروسازی است که رونمایی محصولات جدید را در دستور کار قرار دادند.

وی با اشاره به اینکه صنایع خودرو شبکه گسترده‌ای از روابط اقتصادی داخلی یا بین‌المللی را شکل می‌دهند، اظهار کرد در راستای حمایت از این صنعت و ایجاد فرصت برای مشاهده و انتخاب از میان طیف وسیعی از خدمات و محصولات صنایع وابسته خودرو، تلاش شده است تا در این گردهمایی مجموعه‌ای فوق العاده توسط شرکت‌های برجسته در این صنعت ارائه شود.

پوستر نمایشگاه خودرو شیراز 1402

این رویداد از تاریخ 23 خرداد آغاز شده و به مدت چهار روز از ساعت 16 تا 22 در محل دائمی نمایشگاه‌های شهر شیراز پذیرای عموم مردم است.  ساعت 12 تا 17  روز 23 خردادماه به عنوان نخستین روز نمایشگاه خودرو شیراز به بازدید خبرنگاران و اهالی رسانه از دستاوردهای خودروسازان تخصیص داده شده است.

دیدگاه کاربران