معرفی جذاب‌ترین خودروهای سال

گزارش تصویری نمایشگاه لس آنجلس 2018

12 آذر 1397 17:51
  • معرفی جذاب‌ترین خودروهای سال

    معرفی جذاب‌ترین خودروهای سال

    با سابقه‌ای بیش از 110 سال، نمایشگاه خودرو لس آنجلس را باید یکی از قدیمی‌ترین اتوشوهای جهان دانست؛ نمایشگاهی که در کنار اتوشوهای مشهوری همچون دیترویت، نیویورک، سما و شیکاگو، یکی از مهم‌ترین رویدادهای خودرویی در آمریکای شمالی نیز محسوب می‌شود.

    همه ساله و در آخرین روزهای نوامبر یا اوایل دسامبر، درهای این نمایشگاه به روی عموم بازدیدکنندگان باز می‌شود. امسال نیز در روزهای پنجم الی 18 آذرماه 97، نسخه 2018 این نمایشگاه، فعالیتش را آغاز کرد. مثل همیشه، روزهای آغازین این نمایشگاه (پنجم الی هشتم آذرماه) تنها مختص کارشناسان، خبرنگاران و مدیران خودرویی بود و از نهم آذرماه، بازدید عمومی آن شروع شد. باما همراه باشید تا بهترین‌های LA امسال را از نزدیک ببینید.

  • کوپه‌ای برقی آئودی با 4 در: e-tron GT

    کوپه‌ای برقی آئودی با 4 در: e-tron GT

    کانسپت برقی ای-ترون جی‌تی، حاصل همکاری مشترک آئودی اسپرت و پورشه است و به لطف پلتفرم مشترکش با پورشه تایکان، حالا هردو از باتری‌های 800 ولتی بهره می‌برند. بعد از کراس‌اور e-tron، این سدان کوپه را باید دومین عضو از خانواده ترون‌های آئودی دانست.

  • گران‌ترین روباز ب‌ام‌و: سری 8 کانورتیبل

    گران‌ترین روباز ب‌ام‌و: سری 8 کانورتیبل

    با قیمت پایه‌ای 121 هزار دلار، حالا سری8 کانورتیبل را باید یکی از گران‌ترین کوپه‌های لوکس 2+2 نفره بازار جهانی دانست. این روباز در همه چیزها شبیه برادر کوپه‌اش است با این تفاوت که سقفش غیرفلزی بوده و در 15 ثانیه بازوبسته می‌شود. محصول جدید آلمانی‌ها از سه ماهه اول 2019 به‌دست اولین مشتریانش می‌رسد.

  • جای خالی ب‌ام‌و M3 پرشد: M340i

    جای خالی ب‌ام‌و M3 پرشد: M340i

    یکی دیگر از خودروهای جذابی که باواریایی‌ها به لس آنجلس آوردند، نسخه جدیدی از خانواده سری3 بود که به پکیج M Performance و همچنین M Sport مجهز شده است؛ خودرویی که در غیاب نسل جدید M3، حسابی می‌تواند سروصدا کند.

    جنجالی بودن M340i مدل 2020 بیشتر از هر چیزی به پیشرانه‌اش برمی‌گردد چراکه فراتر از حد انتظارمان، تیون شده! آلمان‌ها فروش این نسخه جدید را در تابستان 2019 آغاز می‌کنند.

  • مشکی پوش کادیلاک: اسکالید اسپرت ادیشن

    مشکی پوش کادیلاک: اسکالید اسپرت ادیشن

    در غرفه کادیلاک، با اینکه خبری از محصولی جدید -چه در قالب نسلی جدید و چه در قالب فیس‌لیفتی جدید- نبود، ولی حضور شاسی‌بلند فول سایز این شرکت، آن هم با پکیجی جذاب و البته ارزان، باعث شد تا کم‌کاری کادیلاک، کمتر به چشم بیاید. سفارش پکیج اسپرت ادیشن برای کادیلاک اسکالید کمتر از 3000 دلار برای مشتریان این خودرو، هزینه دارد.

  • کراس‌اور کوچک فیات با AWD استاندارد: 500X مدل 2019

    کراس‌اور کوچک فیات با AWD استاندارد: 500X مدل 2019

    برای مشتریان آمریکایی، فیات حالا کوچک‌ترین کراس‌اورش را به سیستم محرکه AWD مجهز کرده و به‌عنوان مدل 2019 با قیمت پایه‌ای 26 هزار دلار به بازار فرستاده است.

    500X همچنین پیشرانه استاندارد توربوشارژ کاملا جدیدی به حجم 1.3 لیتر دارد که قدرتش به 177 اسب بخار می‌رسد. گشتاور 285 نیوتن‌متری این پیشرانه نیز طبق گفته‌های فیات، از تمام همکلاسان 500X بیشتر است.

  • پیشنهاد جدید هوندا برای آفرودرها: پاسپورت 2019

    پیشنهاد جدید هوندا برای آفرودرها: پاسپورت 2019

    با داشتن CR-V و پایلوت، شاید بپرسید که هوندا دیگر چه نیازی به معرفی یک شاسی‌بلند جدید داشت؟

    جواب این سوال را هنوز نمی‌دانیم! ولی می‌دانیم که هوندا پاسپورت 2019 از پلتفرم یونی‌بادی بهره می‌برد پس در کلاس کراس‌اورهاست، ولی با این حال هم ابعاد بزرگتری نسبت به CR-V و هم قابلیت‌های اسپرتش از پایلوت، بیشتر است.

  • پرچمدار قدبلندهای هیوندای آمد: پالیسید 2020

    پرچمدار قدبلندهای هیوندای آمد: پالیسید 2020

    بعد از معرفی کیا تلوراید، نوبت به هیوندای رسید تا شاسی‌بلند فول‌سایز جدیدی برای خود معرفی کند؛ خودرویی که 3 ردیف صندلی دارد ولی 8 نفر در آن جای می‌گیرند!

    هیوندای پالیسید با قلب 3.8 لیتری مشترک با تلوراید، از تابستان 2019 و به‌عنوان مدل 2020 به بازار جهانی خواهد آمد.

  • بازگشت پیکاپ به خانواده جیپ: گلادیاتور 2020

    بازگشت پیکاپ به خانواده جیپ: گلادیاتور 2020

    همان رانگلر است که پیکاپ شده؟ قطعا نه!

    جیپ برای اولین پیکاپ مدرنش، از شاسی جدیدی بهره گرفته که باعث شده گلادیاتور حدود 78 سانتی‌متر در طول و حدود 50 سانتی‌متر در فاصله محوری، بیشتر از رانگلر داشته باشد. البته چراغ‌ها، گلگیرها و حتی کابین و پیشرانه این پیکاپ، تقریبا با رانگلر یکی است.

    امکان جداشدن سقف (هم در مدل سافت‌تاپ و هم در مدل هاردتاپ) و درها و حتی قابلیت خواباندن شیشه جلو از دیگر ویژگی‌های جالبی است که در سایر رقبای جیپ گلادیاتور پیدا نمی‌کنید.

  • نسل جدید ون کیا: سول 2020

    نسل جدید ون کیا: سول 2020

    با وجود این‌که فرم کلی طراحی در نسل جدید کیا سول همچنان جعبه‌ای شکل است، اما عناصر طراحی مدرنی هم در آن به چشم می‌خورد، به خصوص در نمای روبه‌رو. به طور مثال می‌توان به چراغ‌های باریک جلو و جلوپنجره مشکی رنگ بزرگ اشاره کرد. همچنین طبق ادعای کیا، ستون‌های عقب سول جدید طوری طراحی شده‌اند که تداعی‌کننده بال‌های هواپیما باشند.

  • 400 اسب برای کراس‌اور لینکلن: آوییتور 2020

    400 اسب برای کراس‌اور لینکلن: آوییتور 2020

    سرانجام نسخه 2020 لینکل آوییتور معرفی شد؛ خودرویی که از زبان طراحی نویگیتور جدید بهره می‌برد و به لطف داشتن پیشرانه‌ای 400 اسبی با دو توربو، حتی از برخی سوپراسپرت‌های مشهور جهان نیز قوی‌تر است. اوییتور همچنین نسخه برقی با قدرت 450 اسب بخار هم دارد.

  • چهارمین سه: مزدا 3 مدل 2019

    چهارمین سه: مزدا 3 مدل 2019

    نسل چهارم مزدا 3 با ظاهری رادیکالی رونمایی شد؛ خودرویی که متفاوت‌بودن طراحی نسخه هاچ‌بک از سدانش، بازخوردهای فراوانی در رسانه‌ها داشته است. در لیست تجهیزات مدل 2019 این ژاپنی، آپشن جدیدی به‌نام i-Active AWD دیده می‌شود که البته هنوز مشخص نیست که مزدا برای کدام‌یک از پیشرانه‌های مزدا 3، این آپشن را درنظر گرفته است.

  • بازهم مرسدس، بازهم جی‌تی: AMG GT R PRO

    بازهم مرسدس، بازهم جی‌تی: AMG GT R PRO

    با اینکه مرسدس در نمایشگاه امسال از نسخه‌های به‌روزشده AMG GT در مدل‌های کوپه و رودستر رونمایی کرد، اما خبری که بیشتر برای مشتریان این برند هیجان‌انگیز بود، اضافه‌شدن تیپ جدیدی با پسوند PRO است؛ مدلی که مهندسان مرسدس آن را برای لذت هرچه بیشتر در پیست‌ها ساخته‌اند.

  • جان کوپر با لباس نارنجی: JCW International Orange Edition

    جان کوپر با لباس نارنجی: JCW International Orange Edition

    گرافیست‌ها احتمالا خوب می‌دانند که رنگ معروفی به‌نام «نارنجی بین‌المللی» داریم؛ رنگی که شبیه رنگ نارنجی به‌کار رفته در وسایل و تجهیزات ایمنی است ولی رنگ قرمز بیشتری از آن دارد و به‌نوعی غلیظ‌تر است.

    این رنگ که در صنایع فضایی، کاربردهای فراوانی دارد، حالا نام مدلی تولیدمحدود از محصولات مینی و با پکیج JCW است. علاوه‌بر این مدل، مینی سه نسخه دیگر را هم با خود به LA آورده بود.

  • پرچمدار نیسان، ایمن‌تر از همیشه: ماکسیما 2019

    پرچمدار نیسان، ایمن‌تر از همیشه: ماکسیما 2019

    نسل هشتم ماکسیما که در سال 2015 به بازار جهانی آمد، حالا اولین فیس‌لیفتش را تجربه کرده و به‌عنوان مدل 2019 و تا قبل از شروع سال جدید میلادی جدید، به بازار آمریکا می‌رود. این همه عجله نیسان برای فروش هرچه زودتر ماکسیما نیوفیس، شاید به‌دلیل کاهش 39.4 درصدی فروش پرچمدارش در ماه اکتبر 2018 (نسبت به مدت مشابه سال قبل) است.

    ماکسیما نیوفیس در کنار چندین تغییر مختصر در ظاهر و کابینش، برای اولین‌بار به پکیج ایمنی Safety Shield 360 نیسان مجهز است و مواردی مانند ترمز اضطراری با تشخیص عابرپیاده، هشدار دهنده نقطه کور، پیشگیری تصادف عقب، نوربالا اتومات، کمکی تغییرلاین و ... را به همراه خود دارد.

    پیشرانه 3.5 لیتری 6 سیلندر 300 اسبی این خودرو نیز همچنان به‌صورت استاندارد، در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد. قیمت ماکسیما 2019 هنوز اعلام نشده، اما بعید است که تفاوت چشمگیری نسبت به قیمت 33 هزار دلاری ماکسیمای 2018 داشته باشد.

  • تغییرات مختصر نیسان برای کراس‌اور متوسطش: مورانو 2019

    تغییرات مختصر نیسان برای کراس‌اور متوسطش: مورانو 2019

    دومین فیس‌لیفتی که نیسان به لس‌آنجلس آورده بود، مدل 2019 مورانو است که بیشتر از هر زمان دیگری از زبان طراحی V-motion نیسان بهره می‌برد. تغییر جلوپنجره، تغییر کنسول مرکزی، رینگ‌های جدید و اضافه‌شدن تریم‌های جدید کابین، خلاصه‌ای از تمام اتفاقات جدیدی است که در این فیس‌لیفت رخ داده.

  • خوبی که خوب‌تر شد: پورشه 911 مدل 2020

    خوبی که خوب‌تر شد: پورشه 911 مدل 2020

    پورشه 911 مدل 2020 با کد 992، از نظر طراحی بدنه تفاوت‌های خیلی زیادی با مدلی که جانشین آن می‌شود ندارد. درحالی‌که این ادعا را می‌توان در مورد تمامی نسل‌های جدید پورشه 911 کرد، ولی نسل 992 شاید در میان تمامی مدل‌ها کم‌ترین تغییرات را در طراحی بدنه داشته است. 

    پیش‌فروش&

  • جنگنده پورشه برای پیست: 911 نسخه GT2 RS

    جنگنده پورشه برای پیست: 911 نسخه GT2 RS

    بعد از موفقیت خیره‌کننده نسخه خیابانی 911GT2 RS که با کد 991.2 شناخته می‌شود، پورشه نمونه مخصوص پیست آن را معرفی کرده است؛ نمونه‌ای که احتمالا طرفداران پورشه را عصبی می‌کند! چراکه برنامه تولید این مدل روی 200 دستگاه بسته شده است.

  • رقیبی برای شاسی‌بلندهای برقی: ریویان R1S

    رقیبی برای شاسی‌بلندهای برقی: ریویان R1S

    داشتن شتابی کمتر از 5 ثانیه، شاید برای خودروهای برقی عادی باشد، ولی داشتن پیمایش 660 کیلومتری، عددی قابل تحسین برای نخستین شاسی‌بلند Rivian است. البته این پیمایش بالا مختص گران‌ترین تیپ R1S بوده که مجهز به پکیج باتری‌های 180 کیلووات ساعتی است.

  • سریع‌ترین پیکاپ جهان: ریویان R1T

    سریع‌ترین پیکاپ جهان: ریویان R1T

    احتمالا نام شرکت ریویان را از این به بعد بیشتر خواهیم شنید؛ چراکه می‌خواهد تا سال 2020 پیکاپی بسیار قدرتمند را به بازار خودروهای برقی بیاورد.

    این محصول جدید با نام ریویان R1T مجهز به چهار موتور الکتریکی 200 اسبی در هر چهارچرخش است و به همین دلیل برای ثبت رکورد صفرتا صد تنها به 3 ثانیه زمان نیاز دارد. ریویان از همین حالا قیمت ارزان‌ترین تیپ این پیکاپ برقی را 61 هزار دلار اعلام کرده است.

  • قلبی مشترک با پریوس: کرولا هیبرید 2020

    قلبی مشترک با پریوس: کرولا هیبرید 2020

    تویوتا برای آنکه معرفی نسخه سدان کرولای 2020 را هیجان‌انگیزتر کند، ابتدا مدل بنزینی‌اش را در نمایشگاه گوانگژو 2018 رونمایی کرد. سپس در نمایشگاه لس آنجلس امسال نیز، دست به انتشار اولین اطلاعات از نسخه هیبریدی‌ کرولا

  • بالاخره دو دیفرانسیلی شد: پریوس 2019

    بالاخره دو دیفرانسیلی شد: پریوس 2019

    دومین محصول جذابی که تویوتا به LA آورده بود، پریوس 2019 است که در واقع اولین فیس‌لیفت از نسل چهارم این ژاپنی محسوب می‌شود. در کنار تغییرات ریز و درشت این فیس لیفت، تویوتا برای اولین‌بار، سفارش سیستم تمام چرخ محرک را با نام AWD-e برای مشتریان این خودرو امکان‌پذیر کرده است. 

  • در انتظار ون برقی فولکس: آی.دی باز کارگو

    در انتظار ون برقی فولکس: آی.دی باز کارگو

    I.D نام خانواده جدیدی از محصولات فولکس واگن است که از سال 2017، این شرکت شروع به معرفی اعضای این خانواده کرد. البته همه مدل‌هایی که از آی.دی معرفی شده، در فاز کانسپت هستند ولی آلمانی‌ها قول داده‌اند تا از سال 2022 همه آن‌ها را به بازار جهانی بفرستند. 

    یکی از اعضای خانواده آی.دی، ونی برقی به‌نام Buzz است که کپی موفقی از ون‌های کلاسیک Type2 فولکس محسوب می‌شود.

    اولین سه چرخه برقی فولکس

    اولین سه چرخه برقی فولکس

    اگر پیگیر خبرهای فولکس باشید، احتمالا یادتان هست که این شرکت در نمایشگاه هانوفر 2018 برای اولین‌بار از سه چرخه برقی‌اش به‌نام Cargo e-Bike رونمایی کرد که می‌توانست با موتور الکتریکی 250 واتی، تا 210 کیلوگرم بار (با احتساب وزن راکب) را جابجا کند. آلمانی‌ها این وسیله را صرفا برای کسب و کارهای کوچک طراحی کرده‌اند.

  • شمارش معکوس فورد تا 24 دی‌ماه 97

    شمارش معکوس فورد تا 24 دی‌ماه 97

    یکی از حواشی‌های جالب امسال، در غرفه فورد اتفاق افتاد. این شرکت با قراردادن یک شلبی موستانگ GT500 مدل 1967 درون جعبه‌ای قرمز رنگ، همه نگاه‌ها را به خود جلب کرده بود. چرا مدل 67؟ چون اولین سالی است که شلبی، مدل GT500 را معرفی کرد.

    اما حضور این شلبی، چیز چندان جالبی نبود، ولی تاریخی که زیر جعبه آن درج شده، بسیار مهم‌تر است. 14 ژانویه 2019 یا 24 دی‌ماه 1397 همان زمانی است که فورد می‌خواهد در نمایشگاه دیترویت 2019 از مدل 2020 شلبی GT500 رونمایی کند؛ خودرویی که از آن به‌عنوان «قوی‌ترین فورد تاریخ» یاد می‌شود. 

  • اولین نمایش پرچمدار ب‌ام‌و در آمریکا: X7 مدل 2019

    اولین نمایش پرچمدار ب‌ام‌و در آمریکا: X7 مدل 2019

    نمایشگاه امسال، فرصتی خوبی برای ب‌ام‌و بود تا از پرچمدار شاسی‌بلندهایش برای نخستین‌بار در آمریکا رونمایی کند.

    این رونمایی هم برای ب‌ام‌و خوب بود هم برای آمریکایی‌ها؛ برای ب‌ام‌و خوب بود چون تنها خط تولید X7 در کارخانه اسپارتانبرگ (Spartanburg) در کارولینای جنوبی قرار دارد و از این کارخانه به سراسر بازارهای جهانی فرستاده می‌شود. و برای آمریکایی‌ها خوب بود چون توانست کم‌کاری برندهای آمریکایی را در نمایشگاه امسال، تاحدودی جبران کند! فروش X7 از سه ماهه اول 2019 با قیمت پایه‌ای 73 هزار دلار (در مدل 40i) شروع می‌شود.

  • بابانوئل با چلنجر آمد!

    بابانوئل با چلنجر آمد!

    درحالی که تنها چند هفته به شروع سال 2019 باقی مانده، دوج با کمک بدنه چلنجر هلکت، سورتمه جدیدی برای بابانوئل ساخته و نامش را DeerCat گذاشته است. سانتا به‌جای گوزن‌های شمالی حالا می‌تواند روی 717 اسب چلنجر، حساب باز کند!

  • گران‌ترین شاسی‌بلند جهان

    گران‌ترین شاسی‌بلند جهان

    شرکت چینی IAT با معرفی Karlmann King، سال‌هاست که یکی از گران‌ترین شاسی‌بلندهای تاریخ را در اختیار دارد؛ خودرویی که در سال 2016 معرفی و ماه پیش نیز در نمایشگاه سما 2018 رونمایی شده بود.

    این خودرو با پلتفرم فورد F-550 ساخته شده و قلب 6.8 لیتری 10 سیلندر 400 اسبی آن هم متعلق به فورد است. قیمت پایه‌ای کارلمن کینگ در سال 2016 حدود 1.8 میلیون دلار بود، ولی هم‌اکنون 2 میلیون دلار اعلام شده است. البته اگر بدنه ضدگلوله آن را هم سفارش دهید، قیمتش تا

  • شاهکار جدید فقیه‌زاده: ب‌ام‌و آی-نکست

    شاهکار جدید فقیه‌زاده: ب‌ام‌و آی-نکست

    رونمایی کانسپت iNEXT برای چندمین‌بار، به این معنی نیست که ب‌ام‌و چیزی برای عرضه ندارد بلکه به این معنی است که عزمش برای تولیدنهایی این خودرو در سال 2021 کاملا جدی است. ب‌ام‌و آی-نکست کانسپت، که نادر فقیه‌زاده مدیر طراحی آن بوده، در واقع چهارمین خودرو تمام برقی باواریایی‌ها است.

دیدگاه کاربران